joi, 7 octombrie 2010

Tort crocant cu fructe

Reteta initiala era cu piersici din compot. Pen' ca-s eu mai cu mot, am pus mai multe fructe: piersici, banane, struguri si ceva fructe tropicale din compot. A, si cocos, daca poate fi inclus la fructe...
Rezultatul e urmatorul:

Reteta e relativ simpla, cica se face in 2 ore, mie mi-a luat mai mult, dar ma gandesc ca poate ca daca l-as mai face o data as reusi in mai putin de 2 ore:

Blat(uri):
- fulgi de porumb/musli/cativa biscuiti (cca 250g-300g)
- ciocolata (150 g)
-unt (200g)

se topeste ciocolata si untul, se amesteca. se maruntesc (eu le-am bagat in robot) fulgii, apoi se toarna peste ei amestecul de ciocolata si unt.
apoi se pune intr-o cratita tapetata cu foaie de copt un strat din compozitie, apoi inca o foaie de copt si apoi al doilea strat (eu am vrut 2 blaturi, reteta originala avea doar unul, sa vedem ce o fi iesit...).se da la frigider sa se intareasca.

Crema:
-500 g iaurt
-zahar (eu am pus indulcitor)
-2 piersici mari
-1 banana
- vanilie
-3 plicuri de gelatina (cred ca ar fi fost suficiente si 2)
-frisca, 200g.

iaurtul se amesteca cu zaharul, piersicile si banana, se adauga vanilie. iese un iaurt cu fructe. se prepara gelatina, se amesteca. se dau la frigider pana incepe iaurtul sa se inchege. se amesteca apoi cu frisca batuta.

se monteaza tortul in felul urmator"
-peste primul blat se pune un strat de crema, se adauga fructe (piersici, banane, struguri, etc)
-se pune al doilea blat
-se adauga jumatate din restul de crema, se  pun alte fructe, apoi iar crema

se da la rece, vreo ora

se orneaza cu frisca, pe margine cu nuca de cocos, deasupra cu fructe si ciocolata rasa cu razuitorul de legume. (eu am luat la nimereala ciocolata, habar n-am avut ca e in doua culori, dar pana la urma a fost ok).

si asta-i tot...

Later edit :

sectiunea arata asa:


tortul a fost un succes, ma asteptam printre atatia mancatori de torturi :)

cu toate astea, daca l-as face din nou, as modifica un pic:

- in loc de fulgii de cereale, as pune nuca/migdale/alune de padure; cred ca ar iesi bestial. din cauza ca n-am mancat tortul pe loc (in 2-3 ore, fulgii aia de cereale s-au inmuiat un pic din cauza umezelii si au devenit oarecum scortosi);
-in crema, as pune mai putina gelatina (cred ca un plic ar fi fost suficient) si mai multa frisca, ar fi iesit o crema mai pufoasa.

probabil o sa-l ma fac cu alte ocazii.

3 comentarii:

Andreea spunea...

Frumusel foc tortul tau si cred ca si foarte bun...
Felicitari pentru reusita!
Cand ai pus compozitia pt. blat pe foaie de copt nu ti-a intrat printre pliurile hartiei? Ma gandeam ca nu iese frumos, rotund.

Gabi spunea...

andu, n-am avut probleme cu blatul, pentru ca nu e unul prea lichid, e destul de inchegat. am apasat cu lingura sa-l nivelez. si cand s-a intarit untul si ciocolata, am putut sa-l scot foarte usor din cratita si sa-l dezvelesc de foaia de copt (il tineam in mana ca pe o farfurie, deci e suficient de solid dupa ce a stat la frigi).
eu n-am avut forma de tort speciala, din aceea care se desface, din cauza asta am pus in cratita, dar a iesit destul de rotund, mai ales dupa ornare. probabil in viitor o sa iau una...

Lada cu minuni spunea...

arata... bestial! m-am aventurat si eu cu un tort (mai, 37 sau 33? sa-ti traiasca sotul, oricum), din aceleasi motive ca si tine, simplu - frisca si fructe, blat obisnuit, da' eu tot n-am fost multumita :D
ceilalti au zis ca-i bun... no, daca le-a placut...